Det är underbart att jobba med barn...

Igår morse satt jag och en flicka och ritade lite på morgonen. Det var bara vi där, jag hade precis öppnat. Flickan är 4 år. Så säger hon att hon tänker rita en tecknin till sin mamma och tycker att även jag ska göra det. Till saken hör att jag jobbar ju med min kära mamma, som även är flickans andra fröken...

Jag frågar om hon vet vem min mamma är, "nej" säger hon. "Det är Fröken Kicki" säger jag.

Då säger flickan världens skönaste kommentar - Kicki på dagis? Jaha, jag trodde du hade en riktig mamma, som jag har.

Kan ju tillägga att hon även lägger huvudet på sned när hon säger det, hon tycker nästan lite synd om mig!

Nu har verkligheten kommit tillbaka! Veckan som har varit bestod av arbete för både mig och Henrik, och Fröken Agnes har varit på förskolan. Hon har haft det jättebra, och allt har gått toppen! Jag däremot är helt slut efter en arbetsvecka! Henrik är det inte så synd om, han arbetar bara 60 % augusti ut & sen är det skola som gäller för honom!

Idag ska Henrik & jag iväg på fest/födelsedagsfirande och Fröken Agnes ska sova hos farmor & farfar som är så snälla och hjälper oss! Men jag längtar nog mest efter en sovmorgon imorgon!

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu