Gallelonger och annat skoj...

Agnes pratar ju för fullt, och ibland är det lite svårt att förstå henne! Vi förstår ganska mycket, men för andra är det inte alltid så lätt!

Vad sägs om "gallelonger" eller "mösmasch"?

Gallelonger = Ballonger

Mösmasch = mössa

Hasse = Frasse (katten)

öppma = öppna

haukåget = Dinosoarietåget (ett program på tv)

hanguk = handduk

ossebågar = ostbågar

Ja, vissa ord är ju kanske lättare än andra - men jag älskar mösmasch & gallelonger! Det är mina favoriter!

Annars tycker Henrik att hon pratar som en tysk, ni vet, ändrar på ordföljden lite!


Dagen spenderades i V-tuna & Täby C! Agnes va med mormor & morfar medans Henrik och jag åkte till Täby för lite shopping, alltid trevligt!

Ikväll fortsätter bokföringskvällen, men idag måste jag nog köpa godis! Igår blev det aldrig av (tyvärr Elin).

Ps. Min kropp är fruktansvärt öm ÖVERALLT efter gårdagens Afrodans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu